ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Spotify på Facebook

Aron · 23 Sep 2011
Uppdaterad 29 Sep 2011
Spotify + Facebook

Spotify + Facebook


klar

Artikellänk är kopierad

I går kväll avslöjade Facebook och Spotify sitt nya samarbete som Metro skrev om redan i våras. När nyheten presenterades på Facebooks stora f8-konferens i går skrev vi om det igen.

Det ser nu ut som att tjänsten är på plats, men den fungerar inte precis sådär smidigt som det kanske står i artikeln. Av all förhandsinformation att döma skulle det räcka med ett klick för att höra de låtar som dina vänner rekommenderar.

Men, och detta förutsätter att integrationen är helt färdig, riktigt så enkelt ser det inte ut att vara. Visserligen dyker det upp en play-knapp, precis som förväntat. Men första gången du klickar frågar Facebook om du vill lägga till Spotify till din “Timeline” (den andra stora nyheten från Facebook i går).

Därefter installeras också själva Spotify, om du inte redan har det på datorn, och låten du klickat på spelas därefter upp i skrivbordsklienten. Den lösningen är kanske inte så smidigt som man kunde hoppats, men är så klart ett naturligt sätt för Spotify att få fler användare.

Eftersom jag betalar 99 kronor i månaden för mitt Spotify-konto kan jag heller inte svara på hur det ser ut för personer som aldrig använt Spotify, eller som inte ens har ett gratis-konto. Eftersom Spotify själva säger att den nya lösningen ska vara “Free” så kan jag bara hoppas att den även är reklamfri när det gäller att lyssna på bara en låt.

/Aron

klar

Artikellänk är kopierad

Aron
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro