ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

STOFIN Monki – ny butikskedja

Stockholm marcella mravec · 9 Sep 2006
Uppdaterad 17 Feb 2011

klar

Artikellänk är kopierad

Sverige får en ny butikskedja. Modekonceptet Monki öppnar i fyra svenska städer och planerar att ha 30 butiker inom sex år. – Det känns som att marknaden har behov av nya saker. Det finns många stora kedjor som tar över allt, säger Linda Friberg. Hon driver Monki tillsammans med Adam Friberg och Lasse Karlsson – en trio som är inblandad i succérna med Weekday-butikerna och Cheap Monday-jeansen. Monki hänger på trenden med konceptbutik – mer än bara kläder. – Det är lika viktigt med butikernas inredning och grafisk form. Det är för att förstärka en stil och ge tydlighet åt konceptet. • Vad är Monkis stil? – Det är svårt att beskriva, men det är influerat av Japan och mycket svarta kläder, både höst och vår. Man ska kunna köpa schyssta kläder till ett bra pris. Monkis t-shirtar ligger från 100 kronor, och de egna jeansen kostar från 400 kronor. Förutom det egna märket kommer man att ha bland andra Adidas, Pude och Ida Sjöstedt. Den 4 september öppnar man i Malmö, och sedan följer Göteborg, Karlstad och Stockholm under hösten.

klar

Artikellänk är kopierad

Stockholm marcella mravec
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro