ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

STOFIN Oprah och Wasa

Stockholm Arne Wirén · 9 Mar 2007
Uppdaterad 17 Feb 2011

klar

Artikellänk är kopierad

Wasabröd har ökat sin knäckebrödsförsäljning i USA med 75 procent sedan Oprah Winfrey åt knäckebröd i TV. Det var i hennes tv-show den 15 janari i år som hon under bästa sändningstid tog fram ett knäckebrödspaket och gjorde sig en smörgås. - Det handlade om hälsosam mat. Flera gånger nämnde hon "Wasa crispy bread". "I love the crunchyness", krispigheten, sa hon, berättar Wasabröds vd Patrik Andersson. - Efter det blev det en fullkomlig explosion. Folk blev som galna, alla produkter försvann från hyllorna. I januari och februari ökade försäljningen med 50 procent och nu i mars har vi en 75-procentig ökning. Wasabrdö har funnits i decennier i USA, men aldrig nått ut till breda köpgrupper som i Sverige. - Vi hoppas att det här är genombrottet vi väntat på, säger Patrik Andersson. ARNE WIRÉN

klar

Artikellänk är kopierad

Stockholm Arne Wirén
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro