ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

STOFIN Piratförlaget äntrar pocketmarknaden

Stockholm Anders Göransson · 9 Sep 2006
Uppdaterad 17 Feb 2011

klar

Artikellänk är kopierad

Jan Guillous och Liza Marklunds framgångsrika Piratförlaget ger sig nu på allvar in i pocketbranschen. Företaget startar ett renodlat pocketförlag, skriver Svensk Bokhandels nätupplaga. För ändamålet har Piratförlaget köpt upp det redan existerande Pocketförlaget. Detta kommer att arbeta efter samma principer som Piratförlaget, vilket innebär att förlag och författare delar vinsten efter kostnader lika. - Jag har länge tyckt att det varit intressant att förändra lite i pocketsverige. Och jag har ofta funderat över hur det ser ut i länder som Tyskland, Storbritannien och USA. Där finns renodlade pocketförlag och det fungerar bra, säger Piratförlagets vd Ann-Marie Skarp. I våras startade även skivbolagsdirektören Marie Ledin ett renodlat pocketförlag med namnet Anderson Pocket, och lyckades genast locka till sig flera kända författare. METRO

Siffra. Totalt såldes i fjol drygt 5,2 miljoner pocketböcker i Sverige och mycket tyder på att årets försäljning blir ännu större.

klar

Artikellänk är kopierad

Stockholm Anders Göransson
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro