ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

STOFIN Zebra ska hjälpa företag att nå svenska blattar

Stockholm Katarina Matsson · 31 Jan 2007
Uppdaterad 17 Feb 2011

klar

Artikellänk är kopierad

Köpkraften bland svenska ”blattar” är 206 miljarder kronor. Nu ska utbildningsföretaget Zebra – ett systerbolag till Gringo – hjälpa företag att nå dem. – Uppenbarligen finns det en hunger att kunna kommunicera med den här målgruppen, säger Elaine Bergqvist, utbildningschef på Zebra. Med interkulturell kommunikation som företagen få hjälp att förstå och kommunicera med andra kulturer. – Vi har ett väldigt komplex kultur i Sverige. Att vara svensk betyder något annat nuförtiden. En femtedel av Sveriges befolkning har en annan etnicitet i botten och det är en enorm marknad som man missar om man inte kan eller vill kommunicera med den här gruppen, säger Elaine Bergqvist.

klar

Artikellänk är kopierad

Stockholm Katarina Matsson
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro