ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

STOINR Gerillamarknadsföring

Stockholm Tomas Lundin · 20 Sep 2006
Uppdaterad 17 Feb 2011

klar

Artikellänk är kopierad

Vem passar bättre för att bedriva gerillamarknadsföring än en äkta "urban rebel"? I går var det många jobbpendlare som höjde på ögonbrynen när Rebel Robert hade lämnat sin plats på Slussenperrongen för att göra reklam för hifi-utrustning i city. I takt med att vi blir mer och mer luttrade inför reklamens budskap kommer byråerna på mer och mer finurliga sätt att fånga vår uppmärksamhet. –– Den här typen av kampanjer hamnar ju som nu i pressen och det är mycket bättre än att det hamnar på på betald annonsplats. Det man läser i tidningen är ju sant..., säger Manne Schagerström, vd på Berghs School of Communication. Även om gerillamarknadsföring blir vanligare är det inget nytt, enligt Manne Schagerström, som minns när ett visst kaffemärkekörde in en buss genom Spy Bar för ett antal år sedan. – På ett sätt är det en respektfull marknadsföring, om man inte köper budskapet har man i alla fall fått se något man aldrig sett förut.

klar

Artikellänk är kopierad

Stockholm Tomas Lundin
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro