ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

STOINR persbrandt: fakta Ottos tuffa år

Stockholm Anders Göransson · 15 Dec 2006
Uppdaterad 17 Feb 2011

klar

Artikellänk är kopierad

15 december 2005 Expressen publicerar felaktiga uppgifterna om att Mikael Persbrandt tagits in på behandlingshem för sitt alkoholmissbruk. Otto Sjöberg ber om ursäkt, men det räcker inte.

20 december 2005 Mångaåriga Expressenmedarbetarna P O Enquist och Anders Ehnmark kräve på tidningens debattsida att Otto Sjöberg lämnar sin tjänst. En ledning som släpper genom fejkade artiklar bör ta sitt ansvar, menar de.

22 september 2006 Expressens reporter Niclas Rislund fälls av Svea hovrätt för att ha utgett sig för att vara polis för att få ut uppgifte. Han omflyttas först inom tidningen, men säger senare upp sig.

6 september berättar Expressens reporter Niklas Svensson för Otto Sjöberg att han är den reporter som gjort dataintrång hos socialdemokraterna med hjälp av inloggningsuppgifter från folkpartister. Svensson stängs av från sin tjänst och slutar senare på Expressen.

klar

Artikellänk är kopierad

Stockholm Anders Göransson
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro