ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

STOJOBB/faktaruta+bildtext/Employer branding

Stockholm Ulrica Widsell · 1 Dec 2006
Uppdaterad 17 Feb 2011

klar

Artikellänk är kopierad

Foto: Bildtext: Folksam är ett av många företag som jobbar med den nya trenden employer branding, marknadsföring av arbetsgivare. Fredrik Stranne, vd för employer branding-byrån Core: workers i Stockholm hjälper personaldirektören Harriet Pontán hitta rätt personer vid nyrekryteringar.

extra citat "Människorna är det mest värdefulla på en arbetsplats Konkurrenterna kan ha lika lokaler, system, samma material, men hjärnorna kan inte klonas."

Employer branding ska locka ny personal Employer branding är marknadsföring av arbetsgivare. Så här kan en employer branding-byrå hjälpa företag och andra arbetsgivare: •Hitta rätt personer vid nyanställningar, med rätt kompetens och egenskaper och som passar in i kulturen på jobbet. •Spara pengar. Felrekryteraringar är dyra och utdragna rekryteringsprocesser kräver tid och resurser. •Se till att bra personal vill stanna kvar.

klar

Artikellänk är kopierad

Stockholm Ulrica Widsell
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro