ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Storförlag köper Elin Klings bloggnätverk

Metro · 15 Maj 2012
Uppdaterad 15 Maj 2012

Condé Nast, ett av världens största magasinsförlag, köper Fashion Networks International – grundat av svenska modeentreprenörerna Elin Kling och Christian Remröd.

klar

Artikellänk är kopierad

Condé Nast ger ut magasin som Vogue, Vanity Fair och The New Yorker. Enligt ett pressmeddelande blir Fashion Networks en viktig del i bolagets digitala satsning.

– Att efter ett år sälja till en så etablerad aktör är en obeskrivlig och overklig känsla. Nu ser jag fram emot att lägga fokus på att vidareutveckla företaget, samt övriga spännande projekt jag för närvarande jobbar med på amerikanska marknaden, säger Elin Kling i ett pressmeddelande.

Både Elin Kling och Christian Remröd kommer att fortsätta arbeta med Fashion Networks. Hur mycket bolaget såldes för har inte offentliggjorts.

klar

Artikellänk är kopierad

Metro
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro