ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

"Summerburst saknade trygghet och trivsel"

Ametist Azordegan · 17 Jun 2013
Uppdaterad 19 Jun 2013

klar

Artikellänk är kopierad

Publiken dansar då svenska housemusikern Alesso spelar under musikfestivalen Summerburst på Stockholms Stadion.
Publiken dansar då svenska housemusikern Alesso spelar under musikfestivalen Summerburst på Stockholms Stadion.Foto: Marc Femenia

Helgens Summerburstfesival i Stockholm var med sina 59 000 sålda biljetter en riktig publiksuccé. Och med namn som bland andra Sebastian Ingrosso och Alesso bokade kunde vi också läsa om succéspelningar i svenska tidningar. Men bortsett från det som hände på scen – hur upplevdes egentligen festivalen av besökarna på plats?

Metros musikrecensent Ametist Azordegan ger här sin bild av årets Summerburst:

Helgens housemusik-festival Summerburst i Stockholm visade sig vara de osaligas straffort på jorden, och osaliga var besökarna.

I Stockholm lockade festivalens lineup med namn som Steve Angello och Sebastian Ingrosso totalt cirka 59 000 biljettköpare till Stadion under fredagen och lördagen.  Organisatören Stureplansgruppen kommunicerade omedvetet till samtliga att vi var underordnade det allsvåldiga varumärket Summerburst, sekundära pyrotekniken och sponsorerna, fördömda till två dagars försumlighet.

klar

Artikellänk är kopierad

Ametist Azordegan
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro