ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Tog med makens aska till mobilbutiken – vägrade säga upp hans abonnemang

Tomas Lundin · 18 Nov 2014
Uppdaterad 18 Nov 2014

klar

Artikellänk är kopierad

Änkan kunde inte få mobilförsäljaren att tro på att maken var död – inte ens då hon tog med hans aska till butiken.

När Maria Rayboulds make David dog i cancer trodde hon knappast att hans mobilabonnemang skulle vara en av de många saker hon skulle behöva oroa sig för. 

Samma dag som maken dog kontaktade sonen operatören T-Mobile för att säga upp kontraktet. Han fick beskedet att de behövde se en dödsattest för att kunna göra det, enligt The Telegraph

Men när änkan kom in till butiken i Cardiff, Wales, fick hon veta att det inte alls räckte och inget hon kunde presentera räckte för att övertyga T-Mobile om att maken var död.

– Jag har varit i butiken med hans dödsattest, ett brev från krematoriet, begravningsräkingarna – till och med hans aska, säger änkan till The Telegraph.

Maria krävdes på 129 pund, runt 1 500 kronor, i obetalda räkningar, eller att betala en uppsägningsavgift för makens abonnemang med bindningstid. Dessutom kom löpande erbjudanden om hennes make ville betala extra för bredband från T-Moble.

Till slut ändrade sig operatören efter att Maria Rayboulds skällde ut personalen och krävde att en överordnad skulle ta beslutet.

– Det var lättare att begrava honom än att lösa det här, säger Maria, som fick en panikattack efter att hon förgäves fått övertala personalen i butiken. 

T-Mobile har bett om ursäkt för att fakturorna fortsatt skickas ut till änkan, enligt The Telegraph.

klar

Artikellänk är kopierad

Tomas Lundin
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro