ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

TV-tittarna kollar hellre på Internet

Reuters-Metro Teknik · 20 Dec 2007
Uppdaterad 16 Feb 2011

klar

Artikellänk är kopierad

INTERNET.TV-tittarna vänder sig till Internet i allt större utsträckning för att titta på filmer och TV-serier, enligt en ny undersökning.Under de senaste åren har You Tube stärkt sin ställning på Internet för video online, skriver nyhetsbyrån Reuters. I den amerikanska undersökningen av Harris Interactive uppgav 65 procent av 2 455 amerikaner att de hade tittat på video på You Tube, jämfört med 42 procent året innan.  Trafiken på Tv-bolagens webbsidor har också ökat under det senaste året. 43 procent svarade att de hade tittat på en video på nogon TV-stations webbsida, följt av 33 procent på nyhetssajter och mindre än 30 procent via sökmotorer som Yahoo och Google.

klar

Artikellänk är kopierad

Reuters-Metro Teknik
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro