ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Twitter-investeringen kan slå tillbaka mot Romney

Stefan Wikström · 3 Sep 2012
Uppdaterad 7 Sep 2012

Foto: Michael Conroy/AP


klar

Artikellänk är kopierad

Mitt Romney har tagit upp Twitter-matchen mot president Obama. Hans presidentkampanj spenderade minst 120 000 dollar på hashtagen "#RomneyRyan2012", skriver Wall Street Journal.

Men investeringen kan visa sig bli en dålig affär för Romney. Många twittrare har använt hashtagen till att vädra sitt missnöje mot den republikanska presidentkandidaten. Användaren AdamHammar skrev bland annat, "Mitt Romney pulled off an amazing feat tonight. He spoke for 30 minutes without saying anything." Ett inlägg som retweetats hundratals gånger.

Hashtagen lanserades i torsdags kväll i samband med det senaste Republikanska konventet. För att få så stort genomslag som möjligt köptes en plats som "trending topic", en tjänst Twitter säljer för minst 120 000 dollar, drygt 800 000 svenska kronor.

klar

Artikellänk är kopierad

Stefan Wikström
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro