ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Twittrare surfar helst vidare till nöjessajter

Aron Andersson · 18 Mar 2010
Uppdaterad 11 Feb 2011
Biz Stone, en av Twitters grundare.

Biz Stone, en av Twitters grundare.


klar

Artikellänk är kopierad

Musik och film är det stora intresset bland twittrare. 30 procent klickar sig vidare till nöjessajter från Twitter.Flest twittrare klickar sig vidare till sociala nätverk och nöjessajter. Det visar en undersökning från Hitwise som gör marknadsundersökningar.De har undersökt vilka länkar som är mest populära på twitter genom att se vart användare surfar vidare när de lämnar Twitter. 30 procent hamnar på sociala nätverk och 30 procent på nöjessajter.Den stora majoriteten av de som hamnar på sociala nätverk hamnar på foto- eller video-sajter. Det överraskar nog inte någon som använder mikrobloggen då majoriteten av de bilder som twittras ut görs det via sajter som Twitpic och Yfrog.Under 5 procent av twitteranvändarna klickar sig vidare till vanliga nyhetssajter.

klar

Artikellänk är kopierad

Aron Andersson
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro