ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

UPPLÄGG SISTA DAGARNA INNAN RACE

Brian van den Brink · 26 Aug 2014
Uppdaterad 24 Dec 2015
PHS04

PHS04


klar

Artikellänk är kopierad

PHS03
PHS03
PHS02
PHS02
PHS01
PHS01

Då var vi redan inne  på upplopps-rakan, de sista dagarna av förberedelse inför loppet. Ur coach-synpunkt handlar denna vecka mycket om att trimma det sista på formen, prata taktik, få teamet förberedda på racet samt bromsa in alla, att våga vila helt enkelt. Såhär ser vårt veckoupplägg (i grova drag):

Generellt: Vi kommer gå ner en del i volym (antalet reps/omgångar), men däremot gå upp i intensitet (hastighet/explosivitet). Formtoppning.

Måndag (igår): Träning på Polishögskolans hinderbana i Solna. Rejäl uppvärmning + dynamisk uppvärmning. Träningen bestod av sista teknikfix på hinderbanan + ett par intervaller (hinderbana + 400 bana) och lite explosiv styrka.

Tisdag: Vila eller lätt, lätt återhämtningspass (jogg, promenad, cykel)

Onsdag: Gemensamt pass vid Stockholm Stadion. Rörlighet, självmassage och korta intervaller.

Torsdag: Vila, eller lätt återhämtningspass (om man har myror i byxorna).

Fredag: Jogg (eller promenad) några km samt rörlighetsträning.

Lördag: RACE!

Söndag: Vila!

klar

Artikellänk är kopierad

Brian van den Brink
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. Publisher och ansvarig utgivare Thomas Eriksson. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro