ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Välkommen – det här är nya metro.se

Metro · 17 Jun 2019
Uppdaterad 17 Jun 2019

Metros publisher Thomas Eriksson.


Metro vill förklara förändringen. Därför lanserar vi en helt ny sajt med ett helt nytt tänk.

klar

Artikellänk är kopierad

För några månader sedan gav vi ut det första numret av Metros nya helgmagasin. Nu lanserar vi nästa produkt i den nya Metro-familjen.

Den som läser Metro.se regelbundet kommer att se stora skillnader, men också mycket bekant.

– Vi vill inte göra en nyhetssajt som alla andra. Vi tror inte på flödeslogiken längre, att nyheter läggs ut löpande och försvinner ned i en lång lista, säger Metros publisher Thomas Eriksson.

Den nya sajten bygger istället på en samling av nischade artikelkategorier inom områden som Metros unga och urbana målgrupp gillar.

– Vår nya slogan är “Förklara förändringen”. Det är något vi vill ska genomsyra allt vi gör. Ett konstruktivt sätt att se på journalistik där vi hela tiden ställer frågan “vad händer sen?“, säger han.

Nyheter

Metro kommer precis som tidigare att fokusera mycket på dagliga nyheter.

Men istället för att snabbt lägga ut nyheter enligt ett “breaking news”-tänk kommer nyheterna i allt högre utsträckning att ta ett konstruktivt uttryck. “Är det här en ny samhällstrend?” och “hur löser vi problemet?“, är frågor som vi hela tiden ställer oss.

Åsikt

Det som tidigare hette Metro Debatt har blivit Metro Åsikt för att rymma alla våra starka kolumnister och insändare från våra engagerade läsare. På Metro Åsikt kan alla gör sin röst hörd.

Viralgranskaren

Metros prisvinnande satsning för att granska det som sprids i sociala medier får en tydligare plats på nya metro.se. Källkritik har aldrig varit viktigare – du som verkligen vill hänga med bör redan nu börja prenumerera på vårt nyhetsbrev.

Metro Go

I Viralgranskarens anda lanserar vi vår helt nya satsning på träning och hälsa. Vi kommer granska oseriösa hälsomyter och tipsen om snabb viktnedgång. Metro Go tar hälsa och träning på allvar.

– Det här är bara början. Vi kommer att fortsätta utveckla metro.se och skapa fler sidor, likt Metro Go, med en tydlig nisch och ett tydligt tilltal. Vi tror att våra läsare kommer gilla att inte längre få generella nyheter om lite allt möjligt, utan artiklar med tydliga vinklar som gör dem smartare, säger Thomas Eriksson.

Har du synpunkter på den nya sajten? Mejla Thomas Eriksson, [email protected]

klar

Artikellänk är kopierad

Metro
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. Publisher och ansvarig utgivare Thomas Eriksson. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro