ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Var fjärde svensk ser på tv på nätet

Kristoffer Rengfors · 20 Okt 2010
Uppdaterad 11 Feb 2011
Alla svenska tv-hus erbjuder nu tv i mobilen.

Alla svenska tv-hus erbjuder nu tv i mobilen. Foto: Gustav Gräll


klar

Artikellänk är kopierad

Vi tittar mer på tv än någonsin. Mobil- och webb-tv lyfter branschen.

Svenskarna tittar allt mer på webb- och mobil-tv. Under det senaste året har tittandet på webb-tv ökat med 56 procent och tittandet på tv i mobilen med 200 procent enligt siffror från MMS och Viasat.

Alla de svenska tv-husen har nu egna playkanaler på nätet, och i mobiltelefoner. – Det är först nu med smartphones (som ex Iphone) tillväxt som det tagit fart och därför släpper vi en app till Iphone nu, säger Daniel Cedercrona, chef för nya medier på Kanal 5.

Var fjärde svensk tittar nu på webb-tv minst en gång per vecka och 9 procent tittar på tv i mobilen.

Men trots att nya plattformar vinner mark minskar inte tittandet på tablå-tv. 97 procent tittar fortfarande på ”vanlig” tv minst en gång per vecka. – Tv-tittandet generellt har aldrig varit så stort som det är nu. De här tjänsterna kompletterar och genom nya plattformar ökar vi även det totala tittandet.

klar

Artikellänk är kopierad

Kristoffer Rengfors
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro