ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Världens mest prisvärda varumärken

Tomas Lundin · 15 Mar 2011
Uppdaterad 15 Mar 2011

Kunderna tycker att nätbokhandeln Amazon ger mest för pengarna. Det visar en ny ranking av varumärken.

klar

Artikellänk är kopierad

Millward Browns årliga ranking visar vilka varumärken konsumenterna själva förknippar med prisvärdhet. När det handlar om köpbeslut är lågt pris mindre viktigt än varumärke, visar rapporten. Åtta av tio konsumenter tycker att märket är avgörande. Bara sju procent går enbart på pris, skriver Business Wire. Med på listan finns både dyrare märken som Pampers blöjor och Coca Cola och rena lågprisalternativ som Lidl. De företag som får högst så kallat D-värde är de som kombinerar ha-begär och pris bäst.

klar

Artikellänk är kopierad

Tomas Lundin
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro