ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Vi klagar mest på våra hantverkare

Ingrid Arinell · 25 Jan 2012
Uppdaterad 25 Jan 2012
Emelie Henriksdotter, 29, pedagog, Malmö, med dottern Ester, 2. – Jag har haft hantverkare i min hyresrätt och då har kontakten fungerat bra. Skulle jag själv leja hantverkare skulle jag vilja göra det efter rekommendation från vänner. Man har hört många historier där det inte blivit riktigt rätt.  

Emelie Henriksdotter, 29, pedagog, Malmö, med dottern Ester, 2. – Jag har haft hantverkare i min hyresrätt och då har kontakten fungerat bra. Skulle jag själv leja hantverkare skulle jag vilja göra det efter rekommendation från vänner. Man har hört många historier där det inte blivit riktigt rätt.   Foto: Kinga Lezanska Sjölin


Allt fler har problem med sin hantverkare. Handlar oftast om resultat, pris och tidsåtgång.

klar

Artikellänk är kopierad

En renovering som inte motsvarar förväntningarna, en tillspetsad nota på det nya badrummet eller ett kök som blir klart flera veckor för sent.  De vanligaste klagomålen på hantverkare handlar om resultat, pris och tidsåtgång.  Och det krävs en bättre kommunikation för att vända trenden, enligt Mari Gremlin, jurist på Konsumentverket:

klar

Artikellänk är kopierad

Ingrid Arinell
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro