ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Viktväktarna drar in sin reklam vid barnfilm

Tomas Lundin · 7 Feb 2015
Uppdaterad 7 Feb 2015

När Emma Igelström var på bio med sin dotter möttes hon av reklam för Viktväktarna. Efter att Metro uppmärksammat reklamen dras den nu in. – Förhoppningsvis tänker de till nästa gång, säger hon till Expressen.

klar

Artikellänk är kopierad

När hon gick för att se barnfilmen Paddington reagerade den tidigare OS-simmerskan kraftigt på en reklam för Viktväktarna . Emma Igelström har talat öppet om att hon lidit av ätstörningar och säger att hennes dotter är i en känsligt ålder där hon funderar mycket över utseende och vikt. 

– Någonstans blir det väldigt konstigt att ens dra upp en sådan reklam för barn för de kan inte filtrera på samma sätt som vi kan göra, sa hon till Metro den 3 februari.

Många har reagerat på att reklamen sänds före barnfilmen och har hört av sig till Viktväktarna. Efter uppmärksamheten väljer Viktväktarna nu att ta bort reklamen från biograferna, skriver Expressen.

– Jag blev skitstolt. Och jag måste säga att det visar på seriositet för Viktväktarnas del att de tar det här till sig, att de gör om och gör rätt. Det ska de ha en eloge för. Förhoppningsvis tänker de till nästa gång, säger Emma Igelström till Expressen.

klar

Artikellänk är kopierad

Tomas Lundin
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro